شرکت امید بتون :: راه سازی ، ابنیه فنی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، امروز معاون وزیر راه وشهرسازی با سفر به استان لرستان از پروژه های این استان بازدید کرد.
خیراله خادمی در بازدید از راه آهن دورود- خرم آباد-اندیمشک این پروژه را یکی از مهمترین خطوط ریلی در دست احداث در کشور عنوان کرد و گفت: این خط ریلی به طول 367 کیلومتر با افزایش ظرفیت خط سراسری جنوب کشور نقش عمده ای را در توسعه ترانزیت کالا و خدمات ایفا خواهد کرد و موجبات افزایش مبادلات بین المللی از طریق خط آهن خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طراحی این راه آهن 160 کیلومتر برای قطارهای مسافری و 120 کیلومتر برای قطارهای باری است، افزود: عملیات اجرایی این خط ریلی با پیشرفت فیزیکی حدود 30 درصد در حال انجام است که برای تکمیل اتصال آن به جنوب کشور به بودجه ای معادل 5 هزار میلیارد تومان نیاز داریم.
خادمی در ادامه از انجام مطالعات فاز یک راه آهن دورود-اندیمشک خبر داد و اظهار داشت: این پروژه دارای بزرگترین تونل ریلی کشور به طول 6/4 کیلومتر است که در سال گذشته 5 هزار متر حفاری تونل در آن صورت گرفته است. 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: اتصال خرم آباد به شبکه سراسری راه آهن، رفع تنگناهای خط سراسری موجود اندیمشک-دورود،  افزایش ظرفیت خط سراسری جنوب برای جابجایی مسافر و بار و کاهش نیاز به ناوگان جاده ای و در نتیجه کاهش مصرف سوخت و سوانح جاده ای از جمله مزایایی است که احداث این خط ریلی به همراه دارد. 
 
42 میلیون متر مکعب عملیات خاکی در آزادراه اراک- خرم‌آباد 
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از عملیات اجرایی آزادراه ارک-خرم آباد بازدید کرد و  با اشاره به حجم عملیات خاکی این پروژه اظهار داشت: آزادراه اراک- خرم‌آباد با 42 میلیون متر مکعب عملیات خاکی دومین پروژه بعد از آزادراه تهران- شمال در این حجم عملیات است.
خادمی خاطرنشان کرد: این آزادراه حلقه مفقوده کریدور شمال- جنوب کشور است که موجب اتصال دو استان لرستان و مرکزی به یکدیگر می‌شود. 56 کیلومتر این آزادراه در استان مرکزی و 78 کیلومتر دیگر استان لرستان قرار دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه طول تونل‌های این آزادراه را 8/5 کیلومتر دانست و افزود: لایه‌های زمین‌شناسی متنوع در تونل‌ها وجود دارد که هرکدام  طراحی، مطالعات و نحوه اجرای متفاوتی دارد.
وی با اشاره به تونل 6 کیلومتری رفت و برگشت این آزادراه افزود: این تونل بزرگترین تونل سه خطه آزادراهی کشور است. 
معاون وزیر راه و شهرسازی کوتاه شدن 55 دقیقه‌ای سفر، کاهش حدود 7 میلیون تن مصرف سوخت و افزایش سرعت طرح از 80 به 110 کیلومتر را از جمله مزایای بهره‌برداری از این آزادراه ذکر کرد. 
خادمی همچنین  در پاسخ به درخواست استاندار لرستان جهت اتصال آزارداه اراک- خرم آباد به آزادراه خرم آباد- پل زال گفت: برنامه این است تا تمام حلقه های مفقوده کریدور شمال- جنوب تکمیل شود و این اتصال نیز از طریق احداث کمربندی خرم آباد به طول 40 کیلومتر برقرار خواهد شد.